Nog ruim anderhalve week en het is zover: dan vindt op 15 en 16 mei Limburg Leads plaats in het MECC in Maastricht. Een kwaliteitsevent waar bedrijven zich presenteren, waar toonaangevende sprekers zorgen voor kennisverrijking en dat bezoekers de gelegenheid biedt om te netwerken. Zuid-Limburg zet zich sterk neer met één, gezamenlijke stand: Smaakmakers. Hierop presenteren 14 vernieuwende Zuid-Limburgse ondernemers zich aan het publiek. Een mooie gelegenheid om kennis te maken met het innovatieve mkb uit de regio.

Maar liefst 250 vierkante meter aan Zuid-Limburgse bedrijvigheid en innovatie: dat is waar Smaakmakers voor staat gedurende Limburg Leads. Een geweldige kans om verbindingen te leggen met nieuwe producten, diensten en kennis, die uw business kunnen verrijken. ESZL is de initiator van deze gezamenlijke stand.

Programmamanager MKB & Innovatie Dorothé van den Bosch legt de motivatie achter Smaakmakers uit: “Binnen ons mkb-programma willen wij ondernemers ondersteunen en faciliteren in groei en innovatiekracht. Dit doen wij in de vorm van verschillende projecten en initiatieven. Limburg Leads heeft de ambitie om het grootste Euregionale B2B-event te worden. Wat ons betreft een interessante gelegenheid om Zuid-Limburgse ondernemers een platform te bieden waar ze kennis, netwerk en mogelijke samenwerkingspartners kunnen vinden.”

14 smaakmakers

Zoals gezegd doen er 14 bedrijven mee. Een dwarsdoorsnede van het Zuid-Limburgse mkb. Van startups tot zakelijke dienstverleners en van coöperaties tot marketeers. Bovendien hebben ze een divers scala aan specialismen, uiteenlopend van Virtual Reality tot Cradle2Cradle en van ouderenzorg tot eventticketing.

De deelnemende bedrijven zijn: Compo Software (Eijsden-Margraten), Inspecare Beheer & Onderhoud (Vaals), DenimX BV (Maastricht), GooFra Optics (Sittard-Geleen), Admirror BV (Valkenburg aan de Geul), Innovi-Dak (Heerlen), FreeSoil (Gulpen-Wittem), Adicon (Beekdaelen), IncoSense (Heerlen), ReUse Materials (Heerlen), Into Immersive (Heerlen), Qeske (Kerkrade/Maastricht), Innowastion (Maastricht) en Met Fruit Erop Uit (Eijsden-Margraten). Daarnaast zijn ook de Bedrijvencontactpunten van de gemeenten Maastricht, Heerlen en Sittard-Geleen aanwezig. Vanuit Maastricht zal tevens het Maastricht International Centre, gericht op expats, op Smaakmakers vertegenwoordigd zijn.

Op Facebook (facebook.com/zuidlimburg) en Linkedin (linkedin.com/company/economische-samenwerking-zuid-limburg-eszl-) vindt u iedere dag een kort profiel van één van de deelnemers aan Smaakmakers. “Samen maken we met Smaakmakers de parels in de Zuid Limburgse economie zichtbaar. We laten ze op deze manier van toegevoegde waarde zijn voor elkaar én voor andere bezoekers en deelnemers aan Limburg Leads”, aldus Dorothé van den Bosch.

Triple Helix komt bij elkaar op Limburg Leads

De organisatie van Limburg Leads wordt, buiten de participatie van ESZL, ook mede vormgegeven door de samenwerking met Brightlands, LIOF, LWV, MKB Limburg, Provincie Limburg, WijLimburg en Rabobank. Daarbij doen ook nog vele kennisinstellingen en bedrijven mee. Met andere woorden: hier komen ondernemers, overheid en onderwijs, vanuit de hele Euregio, bij elkaar. Een spraakmakend event, dat u absoluut niet mag missen. “Limburg Leads is geen traditionele ‘beurs’. Het is een kwaliteitsevent waar bedrijven zich kunnen presenteren met hun stand, waar toonaangevende sprekers zorgen voor kennisverrijking en dat bezoekers de gelegenheid biedt om te netwerken”, stelt ondernemer en ESZL-bestuurslid Karin van der Ven.

Registreren en meer informatie

Om Limburg Leads te bezoeken is registratie verplicht. Meld u hier aan: https://registration.n200.com/survey/0mn5yngv82c74/start?translation=0prawbj4i2t99 Meer informatie over Limburg Leads vindt u op www.limburgleads.com. Een dwarsdoorsnede van het programma vindt u in dit, eerder verschenen artikel van ESZL over Limburg Leads.